نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام > اخبار پژوهش > بازدید دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی از شرکت پویا نخ ایلام
۲۸۴ بازدید

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام در این بازدید دانشجویان با نحوه فعالیت کارخانه، نحوه انعطاف مدیریتی کارخانه در شرایط اقتصادی کنونی، نحوه بازاریابی و … آشنا شدند.

شرکت پویا نخ در دی ماه ۱۳۷۹ کلنگ زنی شد و در سال ۱۳۸۸ شروع به تولید کرد.
محصولات این شرکت جز ۵ برند برتر کشور بوده و بازار هدف آن با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد کشور و لزوم توجه به رونق تولید داخلی؛ اولویت شرکت پویا نخ تامین مواد اولیه کارخانجات داخلی است.
ماده اولیه مورد استفاده شرکت را گرانول pet نساجی محصول مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان که در فرآیند تولید و با گرمای بین ۲۸۰ تا ۲۸۵ درجه سانتی گراد، وارد رشته ساز شده و سپس وارد فاز جامد می گردد و در طبقات پیچش نخ محصولات مختلف نخ پلی استر کشیده و نیمه کشیده در تعداد رشته های مختلف تولید می گردد.
شرکت پویا نخ ایلام به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی فعال در زمینه تولید نخ پلی استر (نیمه کشیده و کشیده شده) در شهرک صنعتی ایلام به صورت سه شیفت کاری در حال فعالیت است.
این شرکت از سال ۱۳۸۸ پروانه بهره برداری دریافت کرده و سالانه ۲۶ هزار تن نخ پلی استر نیمه کشیده و کشیده شده تولید می کند. نخ کشیده شده به عنوان ماده اولیه در کارخانه های بافندگی و نخ نیمه کشیده نیز به عنوان ماده اولیه در ریسندگی الیاف مصنوعی کاربرد داشته و نقش مهمی در جلوگیری از خروج ارز دارد. شرکت پویا نخ ایلام با داشتن بیش از ۱۶۰ کارگر به صورت مستقیم سهم مهمی در اشتغال زایی جوانان تحصیل کرده استان ایلام ایفا می‌کند.

در پایان بازدید جناب آقای مهندس آذری مدیر عامل و از اعضای هیئت مدیره شرکت به سوالات دانشجویان در خصوص مراحل تولید، ارسال محصول به بازار و روند بازاریابی پاسخ دادند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا