نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام > اخبار پژوهش > برگزاری کارگاه پرورش تفکر کارآفرینانه در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام
۷۵۵ بازدید

مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی با همکاری پژوهش سرای فرهیختگان ایلام برگزار می کند:

برگزاری کارگاه پرورش تفکر کارآفرینانه در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام

به گزارش مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام؛ کارگاه آموزشی «پرورش تفکر کارآفرینانه » با ارائه شهریار رستمی- رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام و  جناب آقای دکتر نبوی نژاد رئیس پژوهش سرای دانش آموزی فرهیختگان ایلام و با حضور دانش آموزان رشته های حسابداری و کامپیوتر برگزار شد.

رستمی  در جمع دانش آموزان رشته‌های فنی هنرستان ایلام با بیان اینکه برای کارآفرین شدن در ابتدا باید از خود شروع کنیم و در ابتدا باید خود را بشناسیم، اضافه کرد: کشف ضعف‌ها و قوت‌های شخصیتی، شناخت علایق و استعدادهایتان، ما را یاری خواهد کرد که راه‌های درست را انتخاب کنیم و اشتباهات کمتری مرتکب شویم ، یا اگر اشتباه هم کردیم، دوباره شروع کنیم.

وی افزود: همه‌چیز در اختیار ماست، فقط باید این مسئله را درک کنیم که انسان‌ها خود، مسئول بدبختی و خوشبختی خویش هستند. اگر خود را به موفقیت برسانند، اثرات مثبت آن بر افراد دیگر هم سرایت خواهد کرد و چه‌ بسی سبب تحرک آنان برای رسیدن به موقعیت بهتر شود. بنابراین قبل از اینکه صحبت از هرگونه عنوان ناشناخته و غریبه مثل مدیریت و کارآفرینی شود، بهتر است همه این اتفاقات را از منظر یک انسان بررسی کنیم و سپس پا در این مسیر بگذاریم.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام با تاکید بر اینکه شناخت خود سبب شناخت خواسته‌ها، آرزوها و نیازهای خودمان خواهد شد و نتیجه آن بدون شک پیروزی و موفقیت است، تصریح کرد: پس شناخت واژگانی چون اعتمادبه‌نفس، عزت‌نفس، داشتن هدف و قدرت ریسک، نو دوستی و ارزش‌گذاری و… شما را در تحقق اهدافتان یاری خواهد کرد. بعد از گذر از این مرحله فرد باید تصمیم بگیرید که آیا توانایی استقلال کاری یا کارآفرینی را دارد و یا نیازمند پرورش این روحیات و قرار گرفتن در مجموعه‌های کاری دیگر جهت پیشرفت خود را دارد.

رستمی و نبوی نژاد به سوالات دانش آموزان در زمینه کارآفرینی، مراکز رشد، خانه خلاق و نوآوری و همچنین پژوهش سرای دانش آموزی، پاسخ‌های خود را ارائه دادند.

 

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا