نسخه آزمایشی
۲۰۴ بازدید

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: مراکز علمی کاربردی برای کسی کارمند و کارشناس تربیت نمی‌کند بلکه کارآفرین خلق می‌کند تا شرکت ایجاد کند و از فارغ التحصیلان بیکار سایر دانشگاه‌ها به کارگیری کند.

دکتر «محمدحسین امید» در مراسم نکوداشت دانشجویان نوورود مراکز علمی کاربردی ایلام به جمعیت بالای بیکار فارغ التحصیلان در استان ایلام اشاره و اظهار کرد: در کنار مشکلات اقتصادی کشور باید به تربیت کسانی توجه کرد که هدفمند، خلاق، صاحب ایده و کارآفرین باشند و دانشگاه علمی کاربردی این بار را به دوش کشیده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی از سال ۹۵ تا ۹۹ تغییر رویه داد و با در پیش گرفتن سیاست توسعه‌ای و کیفی و همچنین اصلاح ساختار و تقویت زیر ساخت‌ها به جایی رسید که الان مدعی تربیت نیروی کارآفرین و خلاق است که برای تحقق این امر نیز از بین ۱۰۰ هزار مدرس به ۲۵ هزار مدرس براساس شاخص‌های معتبر رسید و در واقع در این ۵ سال به‌روز شدیم.

امید به راه‌اندازی ۲۵۰ مرکز نوآوری در ۵ ساله اخیر اشاره کرد و تاکید کرد: در سال جاری ۱۰۰ واحد نوآور دیگر احداث و ۳۰۰ رویداد معتبر برگزار شده و از ایده‌های مختلف، تعدادی توان جذب اسپانسر را پیدا کرده و کارآفرین شده‌اند که این به معنای تحقق ماهیت دانشگاه از علم محوری به مهارت محوری است.

وی تاکید کرد: مراکز علمی کاربردی برای کسی کارمند و کارشناس تربیت نمی‌کند بلکه کارآفرین خلق می‌کند تا شرکت ایجاد کند و از فارغ التحصیلان بیکار سایر دانشگاه‌ها به کارگیری کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به گذر ۲۰ ماه از دوران شیوع کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی اشاره کرد و گفت: درست است که به زیرساخت‌های قوی از حیث کلاس‌های مجازی رسیدیم اما می‌دانیم مهارت در محیط دانشگاه و به صورت حضوری کسب می‌شود چرا که فضای مجازی قوانین علم را یاد می‌دهد اما علمی که در حضور کسب می‌شود تبدیل به مهارت می‌شود.

امید خطاب به دانشجویان گفت: در استان ایلام نیاز به کسب مهارت، نیازی اساسی است، بنابراین شرایط پیش آمده را از دست ندهید و علاوه بر کسب مهارت با حضور در مراکز نوآوری به ایجاد کسب و کار کمک کنید.

امید تاکید کرد: دانشجویان اگر بخواهند شرایط دانشگاه را درست در اختیار بگیرند باید مطالبه‌گر و پرسشگر باشند تا در راستای تبدیل علم به ثروت از خدمات و زیرساخت‌های موجود به نفع خود بهره بگیرند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا