نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام > اخبار آموزشی > مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام پیش‌قراول عرصه مهارت آموزی در استان است
۱۲۱ بازدید

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام با ابراز رضایت از محیط آموزشی و فعالیت‌های مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام گفت: این مرکز الگو و پیش‌قراول سایر مراکز آموزشی علمی کاربردی استان در عرصه مهارت آموزی است

به گزارش مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام؛ دکتر «منصور احمدی» در بازدید از مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام ضمن تقدیر و تشکر از بهینه سازی فضا و استقرار تجهیزات آموزشی در مرکز خطاب به رییس و کارکنان آموزش و فرهنگی جهاددانشگاهی واحد ایلام، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی و جهاد دانشگاهی رسالت‌های مشترک آموزشی بخصوص در مولفه‌ی مهم مهارت آموزی دارند و از آن جایی‌که جهاد دانشگاهی در این حوزه خوب درخشیده است انتظار می‌رود بهتر از سایر شعبات علمی کاربردی عمل کرده و تبدیل به برند در بخش مهارت آموزی شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام افزود: متاسفانه فرهنگ کار در استان ما ضعیف است اما جهاددانشگاهی با فعالیت در حوزه اشتغال بخصوص رشد و تکثیر گیاهان دارویی و همچنین رشته‌های مهارتی در مرکز علمی کاربردی می‌تواند به خوبی در زمینه ایجاد شغل ایفای نقش کند. در این راستا باید در رشته‌های مرکز نوآورانه عمل کنید تا زمینه‌ی فراهم شدن به شرکت دانش بنیاد در جهاد دانشگاهی با توجه به رسالت‌های مختلفی که در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی و پژوهشی دارد، فراهم گردد.

دکتر احمدی بر رشد و ارتقای مرکز نوآوری مرکز آموزش علمی کاربردی ایلام تاکید کرد و گفت: این مرکز نوآور قابلیت تبدیل شدن به مرکز رشد را دارد و امیدوارم بتواند با رسیدن به این جایگاه از حمایت‌های مالی برخوردار شود.

در این دیدار مهندس «سیدغلامرضا حسینی» اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی به دنبال احداث مجموعه‌ای متفاوت از سایر دانشگاه‌ها نیست بلکه براساس کمبودهایی که در جامعه وجود دارد به دنبال راه‌اندازی رشته‌های مهارتی و ایجاد شغل است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام افزود: دولت به دنبال راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان است و به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های آن در استان‌هاست اما در این بخش استان ایلام ضعف دارد. با این وجود جهاددانشگاهی واحد ایلام اولین مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان را راه اندازی کرد و به دنبال دریافت و پرورش ایده‌ها در جهت ایجاد شغل‌های نوظهور بودیم، اما مورد حمایت قرار نگرفتیم. در کنار این مرکز، مرکز رشد و خانه خلاق جوانان را نیز تشکیل داده و سعی در انجام ماموریت‌ها برای تبدیل شدن به شرکت دانش بنیان دارد.

مهندس حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: رشته‌های نو و جدیدی در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی در حال تدریس است که با در نظر گرفتن اینکه بیشتر این دانشجویان زن هستند، خانه خلاق را مطرح کردیم تا بتوان ایده‌های دانشجویان و فارغ التحصیلان را دریافت و پرورش داده و زمینه‌های ایجاد شغل را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: پس از گذر از مقوله‌ی ویروس منحوس کرونا و برنامه‌ریزی‌های خاص فرهنگی سعی در ایجاد نشاط و پویایی دانشجویان در سال تحصیلی پیش رو هستیم.

«شهریار رستمی» با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی با برگزاری برنامه‌هایی مانند مناظرات دانشجویی، گفتمان سازی با برگزاری نشست‌های تخصصی، علمی و دانشگاهی، تریبون آزاد، همچنین انجام نظرسنجی در مرکز افکارسنجی دانشجویان و خبرگزاری ایسنا سعی در حفظ ماهیت فرهنگی جهاد دانشگاهی داشته‌ و در این زمینه پیش‌رو بوده‌ایم.

رئیس مرکز آموزش جهاددانشگاهی ایلام با تاکید بر اینکه با مشارکت و همراهی نهادهای فرهنگی اقدام به برگزاری رویدادها و کارگاه‌های علمی و فرهنگی نموده است، افزود: هر برنامه‌ای را با اطلاع رسانی قبلی و مشارکت مراکز آموزشی و فرهنگی و براساس مستندات با حضور حداکثری دانشجویان برگزار کرده‌ایم.

رستمی تصریح کرد: به دنبال تقویت برنامه‌های فرهنگی با وجود حضوری شدن کلاس‌های آموزشی و گذر از دوران شیوع ویروس کرونا هستیم.

همچنین در این دیدار نکته نظرات کارکنان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بیان و از سوی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد ایلام و مدیر حراست و مدیر نظارت بر مراکز آموزشی پاسخ داده شد

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا