نسخه آزمایشی
۸۷ بازدید

مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام برگزار کرد:

وبینار اتیکت و تشریفات در روابط عمومی

وبینار اتیکت و تشریفات در روابط عمومی برای دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام برگزار شد.
در این وبینار جناب آقای «علی حسین پناه» مدرس روابط عمومی این مرکز به تشریح مباحث مربوط به تشریفات در روابط عمومی پرداخت.
وی گفت: بین تشریفات و خدمات در روابط عمومی تفاوت فاحش وجود دارد و نباید خدمات را به جای تشریفات گرفت زیرا تشریفات آن نوع از ارتباطات بصری مستقیمی است که به شدت تحت تاثیر ارتباطات غیرکلامی است و به همین دلیل تشریفات چیزی بیشتر از میهمانداری است هر چند عموما تشریفات در ارتباط تنگاتنگ با میهمانان خارجی و حتی در سطحی بالاتر از آن می باشد.
حسین پناه افزود: از آنجایی که انجام وظایف تشریفاتی روابط عمومی چه در قبل از برگزاری مراسم رسمی و چه در حین برگزاری مراسم و حتی بعد از آن نیازمند پیش بینی و برنامه ریزی های قبلی است و مسئولیت کنترل و نظارت بر فرآیند ۵ مرحله ای تشریفات در روابط عمومی همواره بر دوش کارشناس تشریفات و مدیر روابط عمومی است لذا آگاهی این دو از آداب و معاشرت با میهمانان خارجی و حتی آموزش های قبلی دست اندرکاران امر تشریفات و استفاده از افراد با سلیقه ضروری بنظر می رسد و نباید آن را از نظر دور داشت زیرا علاوه بر آن لوازم و ابزارهای مورد نیاز برای انجام بی عیب و نقص تشریفات نظیر آب معدنی به جای پارچ آب و پرچم کشورهای مقابل و خودمان و مترجم و استفاده از میهمانداران مسلط به زبان خارجی و تهیه و تدارک غذای مناسب، امکانات ارتباطی و رعایت مسائل امنیتی و بهداشتی را نیز نباید فراموش کرد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا