نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام > اخبار آموزشی > کلاس‌های عملی به صورت حضوری برگزار می‌شود/ بیش از ۹۵ درصد دانشجویان واکسینه شده‌اند
۲۶۴ بازدید

«شهریار رستمی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تحصیل دانشجویان در ۱۸ کد رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام، اظهار کرد: در مهرماه امسال رشته‌های تحصیلی علمی کاربردی بویژه طراحی دوخت مورد استقبال قرار گرفت و نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشت.

وی با اشاره به رسالت‌های مختلف مرکز در حوزه‌های مختلف گفت: اخذ مجوز مرکز نوآوری صنایع دستی باعث توانمندسازی دانشجویان در حوزه‌های مختلف شد که با برگزاری استارتاپ‌ها، کمپ‌های کارآفرینی، وبینارها و ورکشاپ‌های مختلف این امر محقق و  منتج به استقرار سه هسته نوآور و خلاق در مرکز شد و  اخذ و ثبت برند المیرا یکی از موفقیت‌های مرکز نوآوری است.

رستمی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط با رشته‌های تحصیلی مرکز، دریافت طرح‌های نوآورانه و خلق ایده از سوی دانشجویان است، تصریح کرد: از مزیت‌های نمایشگاه و حضور در جشنواره‌ها عملیاتی کردن اهداف آن برنامه است و شرایط برای صاحبان ایده جهت اتصال به بازار و دستیابی به شغل فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از تدابیر مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی این است که با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های دانشگاهی، فرهنگی و آموزشی به صورت برخط ادامه یافت که  به عنوان نمونه می‌توان به برگزاری وبینارهای فرهنگی با سخنرانی اساتید و روحانیون برجسته دانشگاهی و همچنین ورکشاپ‌های تخصصی در رشته‌های تحصیلی اشاره کرد.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام افزود: به تازگی نمایشگاه حجاب و عفاف با ارائه و نمایش ایده‌ها و دستاوردهای مدرسین و دانشجویان در محل جهاد دانشگاهی برگزار شد که مورد بازید نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه ایلام قرار گرفت.

رستمی با اشاره به برگزاری وبینارهای غیرآموزشی مانند نقد فیلم، مسابقه کتاب‌خوانی، آشنایی دانشجویان با مسائل روز جامعه ، تصریح کرد: به صورت مداوم با مدرسین گروه‌های مختلف آموزشی در مورد وضعیت کمی و کیفی کلاس‌های آنلاین و تقویت فضای آموزشی و ایجاد انگیزه و توجه به ایده‌ها و استعدادیابی‌ دانشجویان جلساتی برگزار شده است.

وی گفت: براساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و به تبع آن دانشگاه جامع علمی کاربردی مبنی بر حضوری کردن کلاس‌های عملی دانشجویان در کنار مجازی بودن دروس تئوری، این مرکز نیز کلاس‌های عملی را به صورت حضوری آغاز کرد.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام از واکسیناسیون کارکنان و مدرسان این مرکز خبر داد و گفت: بیش از ۹۵ درصد دانشجویان واکسینه شده‌اند و در حال ترغیب  دانشجویان باقیمانده به انجام واکسیناسیون هستیم.

رستمی  به استقرار مرکز مشاوره در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان ایلام اشاره کرد و گفت:  بر اساس نتایج سطح‌بندی ۱۴۰۰ عملکرد مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام رتبه دوم را کسب کرد و عملکرد این مرکز قابل قبول ارزیابی شده است.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا