نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام > اخبار پژوهش > استارتاپ صنایع دستی و دوختنی‌های سنتی در ایلام برگزار شد + ایده‌های برتر
۶۹۱ بازدید

ایسنا/ایلام استارتاپ صنایع دستی و دوختنی‌های سنتی در حوزه‌های لباس محلی، سوزن دوزی، لباس با هویت ایرانی و صنایع دستی با حضور ۲۸ تیم در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام در فضای مجازی برگزار شد.

«شهریار رستمی» رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام، در این رویداد اظهار کرد: رویداد شتاب صنایع دستی و دوخت های سنتی با توجه به پتانسیل و ظرفیت استان برای اولین بار در استان اجرا می شود به طوری که این رویداد قصد دارد در حوزه صنایع دستی و دوخت های سنتی برای استان ارزش آفرین باشد و گامی برای حرکت به سمت ایجاد اشتغال های نوآورانه در زمینه صنایع دستی و دوخت های سنتی بردارد.

وی اهداف این رویداد را ایده پردازی و خلق ایده های ناب، معرفی روشهای تامین سرمایه در حوزه صنایع دستی و دوخت های سنتی، شناسایی و معرفی نوآوری ها در حوزه صنایع دستی و دوخت های سنتی، بومی سازی ایده های اجرا شده و خلق ارزشی نو ، ایجاد امکان مذاکره رو در رو و جسورانه و تعامل موثر و کارامد صاحبان ایده با سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: ارتقا توانمندی فعالان حوزه صنایع دستی و دوخت های سنتی در استان در استفاده از روش‌های نوین را هدف دیگر این رویداد عنوان کرد.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام معرفی ظرفیت های حوزه صنایع دستی و دوخت های سنتی در ایجاد کسب و کارهای نوپا، تجاری نمودن فرآورده های جدید حوزه صنایع دستی و دوخت های سنتی، شناسایی فعالان و صنعتگران حوزه های مرتبط با صنایع دستی و دوخت های سنتی و ترویج فرهنگ کارآفرینی را از دیگر اهداف این استارتاپ عنوان کرد.

وی با قدردانی از آقایان «شنبه زاده» ، «اسماعیلی» و «علیشائی » مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام و ورزش و جوانان استان به خاطر حمایت از این رویداد قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، در این رویداد ، ایده پردازان به به مدت ۵ دقیقه ارائه کردند و و پس از آن به مدت ۳ دقیقه داوران پرسش و پاسخ داشتند و در نهایت ارائه دهنده در ۲ دقیقه به سوالات داوران پاسخ داد.

این رویداد با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان، اداره کل ورزش و جوانان استان، مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان، مرکز رشد گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی جهاددانشگاهی استان و جهاددانشگاهی استان ایلام برگزار شد.

در پایان این استارتاپ ایده زینب یاری با عنوان مانتو طرح خاتون اول شد و ایده‌های فاطمه مرادی با موضوع کیف و کفش سنتی و زهرا تباشیر با موضوع مانتو طرج مسجد جامع یزد رتبه های دوم و سوم را به دست آوردند.

این تیم‌ها در مرکز نوآوری صنایع دستی جهاددانشگاهی مستقر شده و با تهیه بوم مدل کسب و کار، توسعه بازار ، سرمایه گذاری و اتصال به شبکه سرمایه‌گذاران ، در زمینه توسعه کسب و کار یاری می‌شوند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا