نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام > اخبار آموزشی > استقرار سه هسته در مرکز نوآوری صنایع دستی علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام
۴۵۱ بازدید

مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام تنها مرکز استان که توانسته مجوز مرکز نوآوری را دریافت کند

استقرار سه هسته در مرکز نوآوری صنایع دستی علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام گفت: هم‌اکنون در مرکز نوآوری صنایع دستی جهاد دانشگاهی ایلام سه هسته تأیید شده وجود دارد که مراحل رشد خود را می‌گذرانند.

«شهریار رستمی» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام به عنوان تنها مرکز استان که توانسته مجوز فعالیت مرکز نوآوری صنایع دستی را دریافت کند از آمادگی لازم برای برگزاری کارگاه‌ها ، رویدادها و ایده‌شوهای نوآورانه دانشجویان سطح استان برخوردار است.

وی گفت: این مرکز با اعتماد به نقش دانشجو در تکمیل زیست بوم اقتصاد دانش‌بنیان در نظر دارد با تدوین برنامه جامع و استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و با ایجاد پیوند بین دانشجویان و اساتید ،شتاب دهنده‌ها، استارت آپ‌ها، مراکز صنعتی، شرکت شهرک‌های صنعتی، مراکز نوآوری و شکوفایی، پارک علم و فناوری و ایجاد فضای کارآفرینی در مسیر زیست بوم کارآفرین و نوآوری فناورانه نهایت سعی و تلاش خود را به کار گیرد.

رستمی گفت: در این راستا مرکز نوآوری صنایع دستی آمده برگزاری وبینارها، کارگاه‌ها ، رویدادها و ایده شوهای نوآورانه دانشجویان سطح استان است.

وی ترویج رویدادهای بومی مراکز سرمایه‌گذاری خطر پذیر با هدف ارتقای درون زا و برون گرایی فناوری مناسب با نیازهای استان، بهره‌برداری موثر از ظرفیت دانشجویان، فناوران و نوآوران ، تجاری‌سازی ایده‌های بخش دانشگاهی و طرح‌های صنعتی و صنایع دستی ، ارتباط صنایع دستی ، صنعت و دانشگاه با برگزاری رویداد استارتاپی و شناسایی حلقه‌های مفقوده و جلب توجه سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی و حوزه صنایع دستی به رخدادهای استارتاپی حوزه های مرتبط را از مهم‌ترین اهداف مرکز نوآوری برشمرد.

رستمی خاطرنشان کرد: برگزاری استارتاپ مجازی صنایع دستی و دوخت های سنتی به صورت کشوری، بررگزاری ورکشاپ‌های مختلف در حوزه دوخت های سنتی و صنایع دستی و برگزاری وبینارهای تخصصی در حوزه کارآفرینی از جمله کارکردهای این مرکز است.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام اضافه کرد: هم اکنون در مرکز نوآوری صنایع دستی جهاد دانشگاهی ایلام سه هسته تأیید شده وجود دارد که نفرات اول تا سوم استارتاپ مجازی صنایع دستی و دوخت های سنتی بوده و مراحل رشد خود را می‌گذرانند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا