نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام > اخبار فرهنگی > برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام در دهه فجر ۱۴۰۱
۲۵۶ بازدید

به همت مرکز نوآوری صنایع دستی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام؛

برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام در دهه فجر ۱۴۰۱

به همت مرکز نوآوری صنایع دستی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام، نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام در مرکز منش در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه مورخ ۱۷، ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه برگزار شد.

به گزارش مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام؛ نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان ایلام با حضور مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، پارسیان (ایلام ۱)، ایلام ۲، نیروی انتظامی و مراکز شهرستانی در محل مرکز منش واقع در ساختمان خانه جوانان برگزار شده بود توسط فرماندار ایلام افتتاح شد.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان ایلام ضمن قدردانی از حضور مراکز آموزش علمی کاربردی استان از زحمات جهاد دانشگاهی ایلام بخصوص کارکنان، مدرسین و دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی واحد در برپایی نمایشگاه تشکر کرد و گفت: هدف از برگزاری این چنین نمایشگاه‌هایی، کارآفرین بودن با امکانات و تجهیزات اندک است.

دکتر منصور احمدی با تاکید بر اینکه در جامعه امروز کارآفرینی مهمترین بحث برای جامعه دانشجویی و فارغ التحصیل است، اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی به عنوان دانشگاه نسل سوم (کارآفرین) از سال ۱۳۷۰ در حوزه‌های مختلف انسانی، صنعت، کشاورزی و … تاسیس شد و هدف اصلی را تربیت نیروی بازار کار در سرلوحه‌ی آموزش قرار داد.

وی یادآوری کرد: این نمایشگاه که تنها بخشی از دستاوردهای دانشگاه جامع علمی کاربردی است نشان می‌دهد که ماموریت اصلی مراکز تربیت کارآفرین و نیروی مورد نیاز بازار کار است اما این دانشجویان باید مورد حمایت مالی قرار بگیرند تا راحت‌تر بتوانند اشتغال ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان ایلام خاطر نشان کرد: تعدادی از رشته‌های آموزشی علمی کاربردی فقط خاص دانشگاه جامع بوده و در سایر دانشگاه‌ها تدریس نمی‌شوند و لازمه‌ی آن قرار گرفتن بخش صنعت در کنار مراکز علمی کاربردی است که در این حوزه، استان ایلام مشکل دارد و باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

در این مراسم نیز مهندس انوری‌پور- رئیس شورای شهر ایلام در جمع مسئولین و دانشجویان گفت: آمارهای اعلام شده توسط مسئولین با کف جامعه همخوانی ندارد و از این حیث باید نگاه‌ها به کار تغییر کند و ایجاد شغل تنها به پشت میز نشینی و کار اداری تعریف نشود.

وی افزود: یکی از معضلات استان فقدان نیروهای متخصص بومی در حوزه‌های مهارتی و فنی است که مورد توجه مراکز علمی کاربردی به عنوان نسل کارآفرین باشد و بگونه‌ای فرهنگ کار را نهادینه کنند که کسانی که در این مراکز تحصیل می‌کنند و مهارت می‌آموزند در میدان عمل تبدیل به کارآفرین شوند.

یکی از رویدادهای این نمایشگاه که توسط مدرسین گروه هنر مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام، خانم‌ها رشنوادی، بشارنیا و کریمی برگزار شد ورکشاپ چاپ برای دانش آموزان هنرستان کوثر و جمعی از دانشجویان رشته‌ی طراحی و دوخت، نقاشی و گرافیک برگزار شد.

یکی از برنامه‌های ویژه‌ی این نمایشگاه برگزاری مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان طراحی و دوخت مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام در مقطع کاردانی و کارشناسی بود که مهندس پرنا کارشناس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع دانشجویان در حال تحصیل و فارغ التحصیل مراکز علمی کاربردی حاضر شد و در خصوص تشکیل تعاونی و کارآفرین بودن توضیحاتی را ارائه داد و به سوالات دانشجویان که بیشتر در مورد چگونگی تشکیل تعاونی و دریافت تسهیلات برای راه اندازی یا توسعه کار خانگی بود، پاسخ‌های دقیقی را ارائه دادند.

در ادامه با حضور دکتر احمدی- رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان ایلام و شهریار رستمی- رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان طراحی و دوخت در مقطع کاردانی و کارشناسی برگزار شد.

در آیین اختامیه نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان ایلام و داوری چندین تن از مدرسین برجسته ایلام، جوایزی به آثار برتر در غرفه‌های مختلف نمایشگاه اهدا شد که به شرح ذیل می‌باشد:

بخش دوخت سنتی و دستی؛ گروه پرواز: نرگس شکیب، نگار کاظمی، فریبا کرمی، فاطمه صیدمحمدی و کوثر کرمی

بخش مانتوهای مجلسی؛ توران معتمدی

بخش لباس عروس؛ خدیجه یاسمی

بخش لباس مردانه؛ نگین قاسم‌زاده و مینا اسدی

بخش طراحی؛ نگار بارانی

بخش لباس سنتی؛ مانا رحمتیان

اثر افتخاری؛ فرزانه شوهانی با اثر ماندگار ترجمه قرآن کریم

همچنین از گروه داوران، مدرسین و دانشجویانی که در برپایی نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان ایلام ایفای نقش کردند با اهدای لوح قدرانی به عمل آمد.

 

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا