نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام > اخبار آموزشی > دانشگاه علمی‌کاربردی بیش از پیش در مسیر مهارتی بودن حرکت کند
۶۸ بازدید

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: یکی از ضعف‌های آموزشی ما این است که فرد درسی را بخواند و آن درس در جامعه کاربردی نداشته باشد.

به گزارش مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام؛ حجت‌الاسلام و المسلمین “الله نور کریمی‌تبار” در جمع روسا و کارکنان دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: اسم دانشگاه جامع علمی کاربردی اسمی با مسمی است و در این دانشگاه متناسب با شرایط کشور دانش منجر به عمل می‌شود.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: یکی از ضعف‌های آموزشی ما این است که فرد درسی را بخواند و آن درس در جامعه کاربردی نداشته باشد.
کریمی‌تبار با تاکید بر اینکه باید کار و تخصص ارزش پیدا کند، نه مدرک، تصریح کرد: کاری که شما انجام می‌دهید قابل تقدیر است. وقتی کسی مدرکی را می‌گیرد آن مدرک باید ارزش داشته باشد.
دکتر “منصور احمدی” رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان ایلام نیز در این دیدار اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در دهه ۷۰ به پیشنهاد بعضی از مسولان نظام در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و هدف آن تربیت نیروی مهارتی است.
رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان ایلام با اشاره به اینکه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی فعالیت داریم، تصریح کرد: در استان ایلام هم‌اکنون دارای ۱۰۰ رشته در ۱۰ مرکز علمی کاربردی هستیم. هدف این دانشگاه تربیت نیروی کار آفرین است.
وی ادامه داد: متاسفانه خیلی از مردم از ماموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی اطلاعی ندارند. این دانشگاه به طور کلی یک دانشگاه مهارتی است و قرار است متناسب با بازار کار فعالیت کند.
احمدی در پایان گفت: در اتفاقاتی که اخیرا در کشور رخ داد، هیچکدام از دانشجویان و اساتید در این جریانات فعالیت نداشته‌اند و ما این اتفاقات را محکوم می‌کنیم.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا