نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام > اخبار پژوهش > دومین استارتاپ «هه‌بر» در ایلام آغاز به کار کرد/ ارائه‌ی ۲۰ ایده در اولین روز
۲۳۱ بازدید

ایسنا/ایلام دومین استارتاپ صنایع دستی در ایلام با عنوان «هه‌بر» آغاز به کار کرد.

«شهریار رستمی» ، رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان ایلام در افتتاحیه‌ی این رویداد ، اظهار کرد: این استارتاپ با همکاری واحد اشتغال جهاددانشگاهی استان با محورهای طراحی لباس‌های محلی و سنتی و نقاشی روی پارچه و صنایع دستی برگزار شده است.

وی گفت: اولین استارتاپ در این زمینه سال گذشته برگزار شد و در آن سه ایده پذیرفته شد و یکی از ایده‌ها منتج به ثبت برند «المیرا» شد.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام با بیان اینکه در سال‌های اخیر شرکت‌های تازه تاسیس و نوپا با بهره‌گیری از فرصت‌های ناشی از تکنولوژی و فضای مجازی توانسته‌اند به رشد و پویایی قابل ملاحضه‌ای برسند، خاطر نشان کرد: شرکت‌هایی که با تلفیق ایده جدید با فناوری روز شکل گرفته‌اند نه تنها در کسب و کار خود به سودآوری می‌رسند بلکه موجب انگیزه و تحرک در بین افراد جامعه خواهد شد.

رستمی با اشاره به اینکه طبق آمار موجود در زمینه کسب و کارهای کوچک، در ایران چیزی بالغ بر ۵۰۰ هزار کسب و کار کوچک وجود دارد، تصریح کرد: استارتاپ‌ها به زعم کوچک بودن و منحصر به حوزه خاصی از تولیدات یا خدمات، اما به دلیل کثرت تعدادشان در آینده، بخش بزرگی از گردش مالی و اقتصادی دنیا را به خود اختصاص خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه استارتاپ‌ها رشدی سریع را در ایجاد کسب و کار فراهم می‌کند، گفت: علت موفقیت استارتاپ این است که برای رفع یک نیاز جامعه، در یک بازه زمانی کم و در راستای تولید، راه حلی نوآورانه و دوام پذیر را با اتکا به فناوری شکل می‌دهند.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام با بیان اینکه استارتاپ‌ها بر سه اصل تیم، ایده و سرمایه استوار است، تصریح کرد: از دلایلی که باید به سمت برگزاری استارتاپ‌های بیشتر برویم ایجاد کارآفرینی و اشتغال‌زایی، استفاده از امتیازات دولتی از قبیل وام، تازه و بروز بودن، صرفه جویی در زمان و انرژی افراد و دیده شدن افراد خلاق در جامعه است.

رستمی افزود: کشور ما بویژه استان ایلام، با داشتن نیروی تحصیلکرده و استعدادهایی در زمینه‌های تکنولوژی می‌تواند به انگیزه این قشر برای ورود به بازار و نیز سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی امیدوار باشد و در جهت برقراری چرخه اقتصادی داخلی به خصوص در شرایط امروز حرکت کند.

در اولین روز از استارتاپ صنایع دستی «هه‌بر»، ۲۰ ایده ارائه شد که پس از رای گیری ۸ ایده به مرحله بعد راه یافتند تا در دومین روز این رویداد با تشکیل تیم از ایده خود دفاع کنند.

این استارتاپ با حمایت دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان ایلام، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان، اداره کل ورزش و جوانان استان، کمیته امداد امام خمینی (ره)استان ، شرکت شهرک‌های صنعتی استان، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ، شرکت «تاراکیان» کلهر و تولیدی پوشاک «مردی» در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا