نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام > اخبار آموزشی > رئیس دانشگاه ایلام: تشکیل شورای آموزش عالی استان نویدبخش حل مشکلات این حوزه است
۳۹۴ بازدید

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام و به نقل از ایسناایلام
رئیس دانشگاه ایلام گفت: با استفاده از سازوکار شورای آموزش عالی استان، می‌توانیم از تصمیمات ‌جزیره‌ای جلوگیری کرده و گام‌های مؤثری برای حل مشکلات و معضلات این حوزه برداریم.

دکتر «محمد علی‌اکبری» در اولین جلسه شورای آموزش عالی استان ایلام در دانشگاه ایلام ، اظهار کرد: مجموعه آموزش عالی استان ایلام با همدلی و همراهی و با استفاده از ادبیات مشترک در طول چند سال گذشته توانسته به خوبی برنامه‌ها و اهداف مشترک را پیش ببرد و لذا اصطلاح «خانواده آموزش عالی استان ایلام» یک مفهوم جا افتاده در سطح ملی و استانی است و برای همین با امید و اشتیاق و بدون هیچ دغدغه خاصی، شورای آموزش عالی استان شکل گرفت.

نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استان ایلام در تبیین ماهیت تشکیل شورای مدیریت آموزش عالی استان ایلام، گفت: این شورا از طرف وزارت عتف به منظور تمرکز زدایی، شبکه سازی، هم‌افزاییِ مؤسسات آموزش عالی در استان و مشارکت هر چه بیشتر مؤسسات در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی، ایجاد تناسب و توازن در توسعه مؤسسات، کاهش بوروکراسی ناشی از تصمیم‌گیری‌ها و ایجاد هماهنگی و تبادل تجربه میان ساختارهای آموزش عالی شکل گرفته است.

علی‌اکبری گفت: وزارت علوم بر تسهیل در روند کار و تقویت شوراهای استانی آئین‌نامه مربوطه را برای استانداران، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.

وی تصریح کرد: ارائه سیاست‌ها و شاخص‌های کلان آموزش عالی مرتبط با طرح مدیریت استانی آموزش عالی، بررسی، تصویب و ابلاغ وظایف و اختیارات مدیریت استانی آموزش عالی، پیگیری، نظارت و ارزشیابی نحوه اجرای صحیح طرح مدیریت آموزش عالی در مقیاس استانی و بررسی مشکلات و تعیین راهکار برای حل و رفع آنها و جلوگیری از انحرافات احتمالی از جمله وظایف شورای مدیریت آموزش عالی استان است، که نتیجه آن همفکری، رسیدن به وحدت‌نظر، سیاست‌گذاری، تصمیم‌سازی و اجرای هماهنگ اولویت‌های آموزش عالی استان ایلام خواهد بود.

رئیس دانشگاه معین استان، اضافه کرد: با استفاده از سازوکار این شورا، می‌توانیم ار تصمیمات ‌جزیره‌ای جلوگیری کرده و با کسب حمایت بلافصل وزرات علوم و همکاری و تعامل بیشتر؛ گام‌های مؤثری برای حل مشکلات و معضلات آموزش عالی استان همچون کاهش تعداد دانشجویان و همکاری بهتر برای برگزاری آزمون‌ها، توسعه آموزش مجازی، برگزاری کمسیون موارد خاص استانی، فعالیت در هیأت نظارت و ارزیابی استان، انتقال تجربیات پژوهشی، جابجایی و انتقال اعضای هیأت علمی، حمایت از پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم.

دکتر مصطفی نعمتی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام نیز با بیان اینکه وظایف این شورا سنگین بوده و اختیارات هم کلی است، ابراز امیدواری کرد نتایج کاربردی خوبی برای مجموعه آموزش عالی استان ایلام از تشکیل این شورا حاصل شود.

دکتر «زینب طولابی» مدیر دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه توضیحاتی را در خصوص آئین‌نامه راه‌اندازی شورا، اهداف و اختیارات مربوطه ارائه کرد.

در ادامه این نشست، رؤسای دانشگاه‌های استان و سایر اعضاء بر جدیت در انجام وظایف محوله، اطلاع‌رسانی مناسب و گسترده ، روند تشکیل شورا و وظایف محوله، استفاده از ظرفیت شورا برای ارتقاء سطح آموزش عالی استان، تدوین چشم‌انداز ، تبیین خط مشی شورا، مراقبت از وجاهت آموزش عالی استان، استفاده از امکانات پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان استان و برگزاری دوره‌ای جلسات تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه ایلام این نشست پیرو ابلاغ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر انتصاب دکتر «محمد علی‌اکبری» رئیس دانشگاه ایلام، به عنوان رئیس دانشگاه معین استان ایلام و نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استان و در راستای پیاده‌سازی مدیریت استانی موسسات آموزش عالی و آمایش تحصیلات عالی در استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا