نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام > اخبار آموزشی > سوالات متداول برای ثبت نام در دانشگاه جامع علمی کاربردی (مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام)
۸۰۳ بازدید

۱- تعریف دانشگاه جامع علمی کاربردی (مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام)
دانشگاه جامع علمی- کاربردی یکی از دانشگاه های وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری است که با هدف ارتقاء سطح مهارت شاغلین بخشهای مختلف اقتصادی و افزایش مهارت های حرفه ای فارغ التحصیلان مرکز آموزش که فاقد تجربه اجرایی می باشند تشکیل و با بکارگیری و سازمان دهی امکانات،منابع مادی وانسانی دستگاه های اجرایی،نسبت به برگزاری دوره های علمی – کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی اقدام می کند.
دانشگاه جامع علمی – کاربردی تنها متولی نظام آموزش عالی علمی – کاربردی است که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اداره می شود. هدف دانشگاه جامع فراهم آوردن موجباتی است که مشارکت سازمانها و دستگاههای اجرایی دولتی و غیر دولتی را برای آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخشهای مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور می باشد به نحوی که دانش آموختگان بتوانند برای فعالیتی که به آنها محول می شود. دانش و مهارت لازم را کسب نمایند.
دانشگاه جامع مسوولیت برنامه ریزی، سازماندهی، پشتیبانیهای کارشناسی، عملیاتی، اطلاعات و سیاستگذاریهای کلان و نیز نظارت و ارزشیابی مراکز و موسسات علمی-کاربردی را بر عهده دارد.
مراکز و موسسات آموزش عالی علمی-کاربردی زیر نظر دانشگاه، رکن اجرایی آموزشهای علمی-کاربردی و به قصد ارتقای دانش کار و ایجاد مهارتهای متناسب با حوزه فعالیت شغلی افراد می‌باشد.
۲- اهداف آموزشهای علمی کاربردی چیست ؟
– ایجاد بستر مناسب برای فعالیت همه جانبه(صنعتی، نظامی و دانشگاهی) در گسترش اعتلای دانش و پژوهش علمی-کاربردی کشور.
– ارتقای شاخصهای کمی و کیفی آموزشهای کاربردی در جامعه.
– فراهم سازی زیر بنای مناسب بمنظور بکارگیری توان دانش آموختگان دورههای نظری در حل مسائل کاربردی.
– زمینه سازی زیربنای مناسب برای ایجاد انتقال تکنولوژی نوین.
۳- آیا مدرک دانشگاه علمی کاربردی معتبر است؟
دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های وزارت علوم تحقیقات و فناوری است , تمامی ضوابط و مقررات آموزشی آن مطابق با چهارچوبهای و قوانین آن وزارتخانه بوده مدرک تحصیلی آن نیز از سوی آن وزاتخانه صادر می کردد .بنا بر این اعتبار مدارک اخذ شده از این دانشگاه برای ادامه تحصیل و سایر موارد مانند دانشگاه های دیگر وزارت علوم می باشد.
۴- برگزاری کلاسهای آن حضوری است یا غیر حضوری؟
در تمام دوره های دانشگاه کلاسها به صورت حضوری و مطابق برنامه ریزهای متداول نظام آموزش عالی کشور میباش.البته با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان این دانشگاه شاغل می باشند در حد مقدور تمهیداتی در زمانبندی کلاسها و امتحانات برای این قشر از دانشجویان اندیشیده شده است
۵- چه مدت زمانی طول می کشد تا بتوانم در هر کدام از دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته فارغ التحصیل شوم؟
با توجه به اینکه در تمامی دوره پذیرش به صورت ترمی خواهد بود, در صورتی که دانشجو به صورت عادی دوره را سپری کند عدم مشروطی , گذراندن درسهای هرترم به صورت عادی ,مطابق برنامه ریزی متداول در نظام آموزش عالی کشور طول هر کدام از دوره های ذکر شده ۲ سال یا چهار ترم تحصیلی خواهد بود.
۶- شهریه دانشگاه علمی کاربردی چه قدر است؟
یکی از ویزگی های تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی پایین بودن شهریه می باشد. میزان شهریه به نوع رشته و تعداد واحد های اخذ شده در هر ترم بستگی دارد .
۷- نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون دوره های ترمی دانشگاه جامع علمی- کاربردی به چه صورت است؟
داوطلب می بایست پس از اخذ دفترچه پذیرش دوره های ترمی در نیمه اول (مرداد و شهریورماه) و نیز نیمه دوم آذر تا بهمن ماه) هر سال نسبت به ثبت نام در آزمون مربوطه اقدام نماید. زمان دقیق ثبت نام نیز از طریق سایت دانشگاه و سایت واحد استانی اصفهان ، رسانه های جمعی و هفته نامه جامع به اطلاع عموم می رسد.
۸- آیا جهت ورود به دوره های مقطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه جامع هم آزمون وجود دارد؟
خیر
۹- آیا مرتبط بودن نوع دیپلم و رشته قبولی الزامی است؟
اولویت پذیرش در هر رشته با دیپلم های مرتبط می باشد، لیکن دارندگان سایر دیپلم ها نیز مجاز به انتخاب این رشته ها می باشند. بدیهی است اولویت پذیرش آن ها پس از دیپلم های مرتبط می باشد.
۱۰- در صورت عدم ارتباط نوع دیپلم یا فوق دیپلم با مقطع بالاتر پذیرفته شده به چه نحو عمل می گردد؟
در صورت عدم ارتباط نوع دیپلم و یا فوق دیپلم با مقطع بالاتر پذیرفته شده می بایست تعدادی واحد جبرانی را بگذراند. ( حداکثر ۶ واحد)
۱۱- دانشگاه جامع علمی- کاربردی در چه مقاطعی دانشجو می پذیرد؟
دانشگاه جامع علمی- کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشجومی پذیرد.
۱۲- آیا مدرک دانشگاه جامع علمی- کاربردی جهت ادامه تحصیل در داخل و یا خارج و در دانشگاه های غیر از علمی- کاربردی معتبر است؟
مدرک دانشگاه جامع علمی- کاربردی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد و برای ادامه تحصیل در کلیه دانشگاه های داخل و خارج از کشور معتبر است.
۱۳- آیا اشتغال دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام پس از تحصیل تامین می گردد؟
هدف از آموزشهای علمی- کاربردی آموزش مهارتهای لازم به افراد برای احراز مشاغل پس از تحصیل بوده و پس از فراغت از تحصیل، قابلیت های لازم برای جذب در شغل مورد نظر را داشته و مهم تر از آن قابلیت خود اشتغالی داشته باشد.
۱۴- آیا مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام به دانشجویان در حین تحصیل وام دانشجویی می دهد؟
بله
۱۵- آیا امکان استفاده از مرخصی تحصیلی در ترم اول وجود دارد؟
در ترم اول میهمان، تغییر رشته و مرخصی و انتقال ممنوع می باشد.
۱۶- وضعیت تشکیل کلاس ها در دوره های ترمی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام چگونه است؟
حضور دانشجو در تمام جلسات مربوط به هر درس الزامی است و ساعات غیبت دانشجو در هر درس نباید از سه شانزدهم مجموع ساعات آن درس تجاوز کند.
۱۷- آیا دانشجویان دانشگاه جامع علمی- کاربردی می توانند در یک زمان در دو مرکز تحصیل نمایند؟
دانشجو در یک زمان حق نام نویسی و ادامه تحصیل در بیش از یک رشته و در هر رشته بیش از یک گرایش در یک یا چند دانشگاه را نخواهد داشت. در صورت تخلف، از ادامه تحصیل در یکی از رشته های انتخابی به تشخیص کمیسیون بررسی موارد خاص وزارت محروم و سوابق تحصیلی وی باطل اعلام می شود و دانشجو در این حال موظف است کلیه هزینه های مربوط به رشته حذف شده را مطابق تعرفه های تعیین شده به دانشگاه ذیربط بپردازد.
۱۸- آیا امکان تغییر رشته پس از قبولی در دانشگاه جامع وجود دارد؟ به چه نحو؟
مطابق با ماده ۲۸ مجموعه قوانین و مقررات آموزشی دانشگاه، دانشجوی دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته با داشتن شرایط زیر می‌تواند حداقل شش هفته پیش از شروع نیم‌سال تحصیلی بجز اولین نیم‌سال تحصیلی و صرفاً در تابستان نسبت به ارایه درخواست خود به گروه آموزشی مرکز اقدام نماید. شورای آموزشی مرکز با ارسال مدارک (فهرست سازمان سنجش، وضعیت تحصیلی دانشجو و تکمیل کاربرگ مربوطه) نسبت به ارسال موضوع به کمیسیون بررسی موارد خاص واحد استانی ظرف مدت ۷۲ ساعت اقدام می‌نماید. کمیسیون بررسی موارد خاص واحد استانی نیز می‌تواند درخصوص تغییررشته یا گرایش تحصیلی با رعایت شرایط و ضوابط زیر، اقدام نماید:
تبصره ۱- وجود رشته یا گرایش مورد تقاضای دانشجو در همان مرکز
تبصره ۲- کمتر نبودن معدل کل دانشجو از معدل کل پایین‌ترین فرد پذیرفته شده در سهمیه و رشته مورد تقاضا در همان نیم‌سال تحصیلی پذیرفته شده.
تبصره ۳- امکان ادامه تحصیل دانشجو در سنوات تحصیلی مجاز باقی‌مانده.
تبصره ۴- تغییر رشته از رشته‌های متمرکز به رشته‌های نیمه متمرکز امکان پذیر نیست.
تبصره ۵- دانشجو در هریک از مقاطع تحصیلی، تنها یک بار می‌تواند تغییر رشته دهد.
۱۹- زمان ثبت نام در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام چه موقع است؟
در صورتیکه تمایل به ثبت نام در دانشگاه را دارید می توانید از هم اکنون پیش ثبت نام خود را با مراجعه به واحد آموزش انجام دهید.

۲۰- مدارک لازم جهت ثبت نام در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام ؟
مدارک لازم جهت پیش ثبت نام: کپی آخرین مدرک تحصیلی – کپی صفحه اول شناسنامه – کپی کارت ملی – کپی مدرک نظام وظیفه
مدارک لازم جهت ثبت نام اصلی: اصل آخرین مدرک تحصیلی به همراه ۱ برگ کپی از آن – اصل شناسنامه و کپی تمام صفحات آن – اصل کارت ملی و کپی آن – اصل مدرک نظام وظیفه و کپی آن – عکس – پوشه

۲۱- شماره تماس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام ؟
۳۲۲۳۲۵۶۸ – ۰۸۴
۰۹۱۸۵۸۷۲۳۸۳
۲۲- آیا معادلسازی دروس انجام می گیرد؟
ص ۳۴- ماده ۳۴ ، بندهای ۱، ۲، ۳ و ۴ – تبصره های ۵ و ۶

۲۳- نحوه ثبت نام به چه صورتی می باشد؟
با مراجعه به سایت sanjesh.org می توانید برای هر رشته ای در زمان اعلام شده ثبت نام خود را انجام دهید.

۲۴- چگونه می تونم چارت درسی دروس هر رشته را داشته باشم؟
با مراجعه به سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی(uast.ac.ir) یا از طریق سایت مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام

۲۵- زمان انتخاب واحد چه موقع است؟
مراجعه به سامانه آموزشی “هم آوا” . ضمن اینکه در بورهای آموزشی مرکز، کانال تلگرام، صفحه اینستاگرام و سایت مرکز نیز به دانشجویان اعلام می گردد.
وب سایت دانشگاه: ilam.iastjd.ac.ir
کانال تلگرام: @ilamiast
صفحه اینستاگرام: jahad_university5

۲۶- زمان امتحانات چه موقع است؟
مراجعه به سامانه آموزشی “هم آوا” . ضمن اینکه در بورهای آموزشی مرکز، کانال تلگرام، صفحه اینستاگرام و سایت مرکز نیز به دانشجویان اعلام می گردد.
وب سایت دانشگاه: ilam.iastjd.ac.ir
کانال تلگرام: @ilamiast
صفحه اینستاگرام: jahad_university5

۲۷- حساب کاربری من فعال نیست ؟
از طریق سایت آموزشی دانشگاه “هم آوا” به آدرس Edu.uast.ac.ir مراجعه و از طریق لینک “نام کاربری/ کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟” اقدام نمایید. در صورت حل نشدن مشکل به آقای حاجی نیا مدیر آموزش مراجعه نمایید.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا