نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام > اخبار فرهنگی > نگرش جامعه شناسانه به فیلم سینمایی «هیس! دختران فریاد نمی‌زنند»
۲۹۱ بازدید

وبینار فرهنگی اجتماعی در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام برگزار شد

نگرش جامعه شناسانه به فیلم سینمایی «هیس! دختران فریاد نمی‌زنند»

وبینار نگرش جامعه شناسانه به فیلم سینمایی «هیس! دختران فریاد نمی‌زنند» برای دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام برگزار شد.
در این وبینار خانم دکتر سعیده نیکروش ضمن معرفی این فیلم به عنوان یک فیلم تابوشکن در بخشی از سخنان خود با استفاده از روش کلارک به تحلیل انتقادی فیلم پرداخت و اظهار کرد: کلارک جامعه مردسالار را به چالش می‌کشد.
وی با اشاره به سیطره روز افزون رسانه‌های دیداری و شنیداری گفت: این سیطره ما را به طرف تحلیل می‌برد و تأثیر آناه بسیار بیشتر از متن است. فیلم هیس دختران فریاد نمی‌زنند به عنوان یکی از فیلم‌های مهم اجتماعی سینمای ایران برای اولین بار تلنگر شدیدی به جامعه ایران وارد کرد و دبا اکران خود در سال ۱۳۹۲ بحث سوئ‌استفاده جنسی و کودک آزاری را مطرح کرد.
نیکروش با بیان اینکه فیلم لحنی دلسوزانه دارد و مخاطبان را آگاهانه درس می‌دهد خاطرنشان کرد: کارشناسان ما کارهای خوب و موفقیت آمیزی برای رفع این معضل در جامعه انجام داده‌اند اما نباید با سکوت و خفقان با این مسئله برخورد کرد و آن را پنان نگاه داشت.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا