نسخه آزمایشی
۳۵۷ بازدید

بوی اردیبهشت، مشام جان را می ‏نوازد و ما را به یاد زیباترین دوران زندگی‏مان می‏ اندازد. دورانی که معلمان دلسوز برایمان سرمشق عشق و معرفت و ادب می‏ گرفتند و با سرانگشتان خویش، افق روشن فرداها را نشانمان می دادند، به راستی معلمان و اساتید علم را به بشریت مى آموزند و آن را بر لوح ضمیرهاى پاک، حک مى کنند و سیاهى جهل را از دل ها مى زدایند و ما امروز به احترام نام بلندشان قیام می‏ کنیم و در زلال کلامشان رها می‏ شویم و حدیث زندگی را دیگر بار در کنارشان مرور می‏کنیم.
دوازدهم اردیبهشت، روز بزرگداشت عشق و ایثار است. روز بزرگداشت کسانی است که الف قدّشان، در راه تعلیم خوبی ها خمیده شد. روز تجلیل از کسانی است که علم را جرعه جرعه در جان ها جاری ساخته و با دانش خویش، جامعه ای نو بنا کرده و فردایی با شکوه را نوید می دهند. روز یاد کردن از گمنامان آشناست، عزیزانی است که در سنگر علم و دانش، سربازانی مخلص و دانشمند تربیت نموده و دفترهای خاطرات از عطر یادشان آکنده است.
دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مطهری، الگوی استادان متعهد و آگاه به زمان و معلم برجسته انقلاب اسلامی است که بنیانگذار جمهوری اسلامی، از وی به عنوان حاصل عمر خویش یاد کرد. استاد مرتضی مطهری از زمره معلمان راستین انقلاب است که با نگاه ترکیبی به معارف بشری، تلاش های علمی و عملی خویش را مقدمه ای برای عبادت می دانست و در این راه به دینداری راه یافت و با شهادت، عبادت علمی و عملی خود را کامل ساخت.
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا