نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام > اخبار آموزشی > ۷۰ درصد کلاس‌های دانشگاه علمی کاربردی مهارتی است/فعالیت ۱۰ مرکز در ایلام
۱۷۹ بازدید

در آیین نکوداشت نودانشجویان مراکز علمی کاربردی استان ایلام عنوان شد

۷۰ درصد کلاس‌های دانشگاه علمی کاربردی مهارتی است/فعالیت ۱۰ مرکز در ایلام

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام گفت: ۷۰ درصد کلاس‌های دانشگاه علمی کاربردی مهارتی است.

دکتر «اسفندیار محمدی» در آیین نکوداشت نودانشجویان مراکز علمی کاربردی استان ایلام که به صورت برخط اظهار کرد: ایده تاسیس مرکز علمی کاربردی از امریکا آغاز و به کشورهای اروپایی و پس از آن به جهان صادر شد و در حال رشد و توسعه است و این مراکز در ایران از سال ۱۳۷۰ شکل گرفت و به مرور در تمام استان‌ها راه‌اندازی شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام با بیان اینکه ۱۰ مرکز فعال علمی کاربردی در سطح استان در حال فعالیت هستند که نظارت بر آنها بر عهده‌ی دانشگاه جامع استان می‌باشد، افزود: واحدهای علمی کاربردی مانند بهزیستی، هلال احمر و فنی و حرفه‌ای که جنبه‌ی دولتی داشتند از چرخه‌ی آموزش خارج شدند و واحدهایی خصوصی و صنعتی در حال فعالیت هستند.

محمدی مراکز فعال در شهر ایلام را جهاددانشگاهی، ایلام یک و ۲ و نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: هر یک از مراکز در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و با رشته‌های خاص در چهار گروه آموزشی مدیریت و خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی است که متقاضی تحصیل در گروه‌های آموزشی به استثنای کشاورزی بالا است البته جهاددانشگاهی با رشته‌ی تحصیلی گیاهان دارویی در گروه آموزشی کشاورزی توانسته در هر چهار گروه آموزشی، پذیرش دانشجو داشته باشد.

وی به ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان کارشناسی فارغ التحصیل در علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: گاهاٌ عنوان می‌شود که دانشجویان مراکز علمی کاربردی به لحاظ علمی ضعیف‌تر از سایر دانشجویان سایر دانشگاه‌ها هستند و اینکه فارغ التحصیلان این مراکز اجازه تحصیل در مقاطع بالاتر را ندارد اما جالب اینجاست نه تنها محدودیتی از این حیث وجود ندارد بلکه علاوه بر جنبه علمی آموزش، مهارت مناسب را نیز کسب کرده‌اید و حتی با وجود اینکه تحصیلات مهارت محور داشته‌اید در کارشناسی ارشد گرایش را عوض کرده و یکی از شاخه‌های نظری را برای تحصیل انتخاب کنید.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان ایلام با بیان اینکه شیوه‌ی تحصیل در مراکز علمی کاربردی مانند سایر دانشگاه‌ها است، افزود: براساس اعلام ستاد ملی کرونا مبنی بر آغاز به کار دانشگاه‌ها به صورت حضوری؛ از روز شنبه با حضور در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی آغاز به کار دروس عملی اعلام شد.

وی گفت: ۷۰ درصد دروس علمی کاربردی عملی هستند که با وجود این ویژگی، حضور در کلاس باعث ارتقاء و توانمندسازی و کشف استعدادها خواهد شد. همچنین دانشجویان می‌توانند با شرکت در فعالیت‌های فرهنگی، هنری، دینی مذهبی و ورزشی و شرکت در همایش‌ها و جشنواره‌ها به کسب مهارت و ارتقای خود توجه کنند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا