نسخه آزمایشی
۱۷۵ بازدید

جشن میلاد حضرت زهرا ( س) در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام برگزار شد

پیروی از ائمه با داشتن زندگی نفسانی معنا ندارد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، حجت الاسلام علی‌اصغر بسطامی به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در جمع اعضای جهاد دانشگاهی واحد ایلام؛ اظهار کرد: آنچه در زندگی ائمه اطهار وجود دارد امکان بهره‌مندی از سبک زندگی آنان بویژه زندگی حضرت فاطمه (س) است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام گفت: برپایی گرامیداشت و جشن و ذکر فضلیت حضرت فاطمه (س) و ائمه اطهار آورده‌ی برای زندگی شخصی ما ندارد بلکه آنچه به تشییع رنگ می‌بخشد این است که وجود و رفتار ما متاثر از وجود ائمه باشد.

حجت الاسلام بسطامی با اشاره به اینکه یکی از وجوه شخصیتی حضرت فاطمه (س) عابد بودن و اهل عبادت و بندگی بودن ایشان است، خاطر نشان کرد: حسن بصری می‌گوید در اُمت پیامبر (ص) عابدتر از فاطمه وجود ندارد و یا اینکه امام حسن (ع) روایت می‌کند مادرم آنقدر ایستاده عبادت می‌کرد که پاهایش وَرم می‌کرد. چنین سبک زندگی و عبودیت ایشان قابل تأمل است و بدانیم که اگر رابطه‌ی بندگی با خداوند تنظیم شود آن زندگی معنا و مفهوم پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ائمه‌ی اطهار و بزرگان ما اگر به جائی رسیده‌اند به دلیل نوع و میزان عبادت با خداوند متعال بوده است حال اینکه اگر زنان و مردان ما بخواهند الگوی درستی را در زندگی شخصی مشخص نمایند باید نوع رابطه با خداوند را معلوم کرده و عبادت را در اولویت قرار دهند. بنابراین راه نجات انسان در اولویت قرار دادن حضور خداوند در زندگیشان با نماز، قرآن خواندن و دعا گفتن است.

حجت الاسلام بسطامی به یکی دیگر از وجوه شخصیتی حضرت فاطمه (س) به نقل از امام حسن (ع) اشاره کرد که فرمود یک شب از خواب بیدار شدم و شنیدم مادرم برای دیگران دعا می‌کند. منتظر ماندم و پس از فراغت از عبادت از وی پرسیدم چرا برای دیگران دعا می‌کنید و خودمان هیچ؛ مادرم زهرا (س) فرمودند اول همسایه بعد اهل خانه. این رفتار حضرت زهرا (س) در زندگی مومنانه باید مبنا قرار گیرد و به این فرموده‌ی پیامبر (ص) که فرمود اگر کسی از خانه بیرون برود و به حل مشکل اطرافیان نباشد از ما نیست، تاسی کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام با تاکید بر اینکه نباید نسبت به وضعیت اطرافیان بی‌تفاوت بود، تصریح کرد: توجه به اطرافیان و آشنایان منشاً خیر و برکت در زندگی شخص شما می‌شود و در روایت داریم که گره گشایی از زندگی دیگران برکتی معادل ۷۰ برابر آن دارد.

وی به سبک زناشویی حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: که سبک زندگی این شخصیت‌ها بگونه‌ای است که وقتی امام علی (ع) پس از چند روز تحمل گرسنگی از حضرت فاطمه (س) سوال می‌پرسد که چرا نگفته‌اید چیز برای خوردن در خانه نداریم؛ فاطمه (س) فرمود نخواستم شرم را در صورت علی (ع) ببینم. این خصلت نشان دهنده‌ی عشق فاطمه (س) به همسر است و این یکی از خصیصه‌های است که زنان ما باید درک کرده و نقش همسری را به درستی ایفا کنند.

حجت الاسلام بسطامی ادامه داد: زن اگر حیا و عفاف داشته باشد و در این بحث، زهرا (س) را الگو قرار دهد پاکی در او نهادینه می‌شود. البته حیا مرد و زن نمی‌شناسند و اگر هر شخصی شرم و حیا داشته باشد نگاه آلوده یا فعل اشتباهی را انجام نمی‌دهد که از بی‌حیایی وی طیف وسیعی لغزش داشته باشند.

وی به بی‌حیایی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروزه شاهد تصاویر نامناسبی از زنان جامعه اسلامی در فضای مجازی هستیم که با لباس‌ها، آرایش‌ها و برجستگی‌های مختلف بدنی خود را در معرض دید دیگران قرار می‌دهند و این شرایطی است که ما نفسانی زندگی می‌کنیم و مدعی پیروی از ائمه اطهار هستیم.

در ادامه‌ی مراسم «محمدرضا حیدرنژاد» با صوتی زیبا در مدح اهل بیت (ع) و فاطمه زهرا (س) بر معنویت اعضا افزود.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا