نسخه آزمایشی
۲۶۹ بازدید

وبینار انتخابات؛ دانشجو و حضور حداکثری در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام

کارآمدی دولت آینده در گرو انتخاب درست است

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان ایلام گفت: انتخاب درست نوید بخش کارآمدی مسئولان در فردای انتخابات است.
مهندس «خدابخش داودی‌نصر» در وبینار «انتخابات، دانشجو و حضور حداکثری» که با همت مرکز آموزش علمی کاربردی و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی ایلام برگزار شد، اظهار کرد: در جهان‌بینی اسلامی خداوند تغییر سرنوشت را در اختیار انسان قرار داده که باید از این نعمت خدادادی به درستی استفاده و زمینه تعالی همه جانبه را فراهم کرد.
وی با بیان اینکه تغییر سرنوشت به عنوان یک برنامه اجتماعی و جامعه‌شناختی ، بستگی به عملکرد عقلانی و بصیرت و آگاهی انسان دارد، تصریح کرد: انسان باید به دور از توهمات و افکار اضافی شانس و اقبال ، توجه خود را به حرکت عقلایی و بصیرت افزایی معطوف کند و این رسالت در بین دانشجویان جایگاه ویژه‌ای دارد.
دبیر جامعه اسلامی مهندسین ایلام ادامه داد: برخورداری از جایگاه علمی ، رسالت سنگین‌تری را بر دوش دانشجویان گذاشته که نه تنها در قبال خود بلکه در قبال جامعه و مردم عادی نیز مسئول‌اند و باید آنان را راهنمایی و هدایت کنند.
داودی‌نصر گفت: دانشجویان باید به عنوان قشر فرهیخته تاثیر مردم بر سرنوشت خود را به یک گفتمان علمی و عقلی تبدیل کند وشرکت گسترده در انتخابات از مصادیق و مکانیزم‌های تغییر سرنوشت است.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: مردم با حضور در انتخابات علاوه برمستحکم کردن پایه مقدرات خود، حمایت همه جانبه خود را از نظام حاکم نیز اعلام می‌کنند و چنین نظامی به راحتی و آرامش بیشتر می‌تواند به مسیر حرکت خود در انجام تکالیف و خدمتگزاری قدم بردارد.
دبیر جامعه اسلامی مهندسین ایلام گفت: نقش پررنگ مردم در انتخابات و حضور حداکثری آنان باعث قطع امید و طمع دشمنان به این سرزمین می‌شود و مسئولان کشور را به ادامه کار با دلگرمی بیشتر تشویق می‌کند و این کار در گرو آگاهی بخشی بیشتر به مردم و متنوع کردن راهکارهای مشارکت مطلوب‌تر توسط دانشگاه‌ها و مراکز علمی و قشر دانشجو است.
داودی‌نصر تاکید کرد: دانشگاه و دانشجو و احزاب باید به وظیفه آگاهی‌بخش خود عمل و شاخص‌های مرتبط را در جامعه ترویج کنند و به شکل‌گیری احزاب پاسخگو نیز کمک کند.
وی با تاکید بر اینکه انتخاب درست امروز نوید بخش کارآمدی مسئولان در فردای انتخابات است، تصریح کرد: مطبوعات، و رسانه‌های فضای مجازی و مراکز استانی صدا و سیما، باید نقش پررنگ‌تری در آگاهی‌بخش سیاسی به مردم، حضور حداکثری و انتخاب صحیح توسط مردم داشته باشند.
دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان ایلام گفت: نگاه به تعداد انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که هیچ کشوری در دنیا مدعیان دموکراسی به این اندازه انتخابات نداشته‌اند.
داودی‌نصر تصریح کرد: برگزاری ۵ دوره انتخابات خبرگان رهبری، ۱۲ دوره ریاست جمهوری، ۱۱ دوره مجلس شورای اسلامی ، ۵ دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و همه پرسی قانون اساسی، بیانگر بهای ویژه نظام اسلامی به مردم است و مردم هم باید با انتخاب درست از این ظرفیت عظیم استفاده کنند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا